Pages

"All good books are alike in that they are truer than if they really happened and after you are finished reading one you will feel that all that happened to you and afterwards it all belongs to you; the good and the bad, the ecstasy, the remorse and sorrow, the people and the places and how the weather was."
- Ernest Hemingway -

Isnin, 4 Mac 2019

Pertama kali ke The Hive Bulk Foods

Tempoh hari first time kami pergi ke physical shop The Hive- Bulk Foods yang terletak di Ampang kerana kebetulan kami berada di KL waktu itu. Selain di Ampang, ada juga kedainya di Bangsar. Di sana terdapat pelbagai produk yang lebih mesra alam.



Antara produk yang boleh didapati di sana seperti barangan yang boleh diguna semula seperti straw stainless steel, grocery bag, bekas makanan, bekas minuman sejuk, bekas minuman panas, sudu, garfu dan chopsticks.

Selain itu produk makanan dan penjagaan diri yang menggunakan bungkusan yang mesra alam atau boleh terus dimasukkan ke dalam bekas yang kita bawa dari rumah macam balang atau grocery bag.

Untuk wanita, terdapat tuala wanita kain dan menstrual cup silikon yang boleh digunakan berulangkali, so bukan setakat mesra alam tapi juga mesra bajet.


Selain physical shop, kita boleh juga membeli secara online di laman web The Hive- Bulk Foods.

Sebelum ini saya pernah membeli straw stainless steel dan berus straw dengan The Hive- Bulk Foods secara online tetapi saya perhati jika membeli secara online biasanya melibatkan penggunaan plastik, maka rasa macam jika sekali sebulan borong barang keperluan terus di kedai lebih baik dari order online yang dihantar dalam plastik.

Jika ke The Hive- Bulk Foods, make sure bawa shopping bag sendiri, botol atau mesh bag untuk top up barang dapur.

Hari ini saya cuma beli mesh bag dan sarung cutlery.


Nanti stock toothbrush dah habis mungkin boleh start guna toothbrush buluh. Selain itu teringin juga guna shampoo bar yang boleh dibeli tanpa pembungkus plastik.

Kalau mahu pergi ke The Hive Bulk Foods, ini details kedai:

The Hive Bulk Foods Bangsar
92A, Lorong Maarof,
Bangsar Park,
59000 Kuala  Lumpur
Tel: +6017 680 4221
Opening Hours:
Monday-Sunday, 9:00am - 7:00pm

The Hive Bulk Foods Ampang

1F, Hock Choon Supermarket,
241 Jalan Ampang,
50450 Kuala Lumpur
Opening Hours:
Monday-Saturday, 9:00am-7:30pm
Sunday, 9:30am-6:00pm

Tiada ulasan :