Pages

"All good books are alike in that they are truer than if they really happened and after you are finished reading one you will feel that all that happened to you and afterwards it all belongs to you; the good and the bad, the ecstasy, the remorse and sorrow, the people and the places and how the weather was."
- Ernest Hemingway -

Rabu, 20 Mac 2019

Straw: nak atau tak nak?


Apabila minum di luar, selagi ingat, saya akan minta minuman tanpa straw. Kini cikgu Fattah pun jika dia yang order minuman, akan minta tak nak straw.

Namun, perlu ke ada straw yang boleh diguna semula jika menolak straw plastik?

Sesetengah orang dia malas bawa straw dan tidak kisah minum minumam berais directly dari gelas, terus tak guna straw. Saya, on the other hand, tak tahan sejuk ais apabila terkena gigi, prefer guna straw. Disebabkan itu, straw stainless steel saya dibawa ke mana-mana.

Raees pula tak suka minum guna straw stainless steel so no straw for him for now. Sedang berkira-kira untuk beli straw silikon untuk Raees.

Ada banyak jenis straw guna semula. Nanti next post saya kongsi tentang pelbagai altertanif lain kepada straw plastik, lain orang lain material yang sesuai untuk dia.  Banyak sebenarnya alternatif lain di luar sana. Yang penting, nak ke tak nak, kan?

Apa pun jenis straw guna semula yang kita guna, pastikan beli berus straw sekali untuk memudahkan proses mencuci dan tak ada lekat bau sisa minuman.

Tiada ulasan :